Orang lain berduit, ada kereta, ada rumah, ada itu, ada ini & ada segala macam jenis kemewahan. Tapi Aku, cuma ada BLOG je...™

Friday, May 3, 2013

Teknik Pemasaran Terbaru



Aku tau...sekarang ni ramai yang dok buat part-time atau full-time jual macam-macam barang kat facebook tu.So kali ni Aku nak kongsi satu teknik pemasaran terbaru untuk menambahkan/meningkatkan hasil jualan.Teknik ni Aku bagi nama Parasite Marketing atau Pemasaran Parasit.

Gambar tiada kena-mengena. *cilok dari google*


1 - Cari pesaing korang yang jual produk yang sama dengan korang.

2 - Pastikan pesaing korang tu menggunakan pengiklanan berbayar seperti FB Ads dan lain-lain sebab pesaing korang tu tentunya ada ramai prospek atau bakal pelanggan.

3 - Korang tengok sapa yang komen "PM Saya" atau "Saya Berminat" atau "Saya Nak" atau apa-apa je ayat yang menunjukkan mereka berminat.

4 - Terus PM prospek tersebut dan offer produk korang dengan harga yang lebih bagus ditambah lagi dengan hadiah-hadiah percuma yang lebih canggih dan mantap daripada pesaing korang tu.

5 - Bersedia untuk menerima bayaran daripada prospek korang tu.

6 - Tahniah..! Kini korang berjaya mendapatkan jualan dan hasil wang haram tersebut akan menjadi darah daging korang anak-beranak. (you know what i mean...)

p/s : harus diingat...pesaing korang tu telah bersusah payah mengeluarkan modal dan menggunakan strategi untuk mendapatkan prospek.Korang ibarat PARASIT yang TIDAK BERGUNA dan MENGGUNAKAN CARA HINA untuk mendapatkan jualan dan seterusnya menghasilkan pendapatan.






0 Pinggan Nasi Tambah: